10 ceaiuri care țin răceala la distanță

0

Ceai de mentă
Dacă te confrunți cu greață, ceaiul de mentă este o alegere excelentă. Conform studiilor, menta este eficientă în diminuarea senzației de greață și a vărsăturilor cauzate de chimioterapie

De asemenea, poate acționa ca expectorant, ajutând la eliminarea mucusului din căile respiratorii.

Ceai de lămâie
Ceaiul de lămâie conține vitamina C, care este foarte eficientă în cazurile bolilor apărute în sezonul rece. Această vitamină nu previne răcelile, însă poate reduce durata și severitatea.

Ceai de mușețel
Mușețelul a fost folosit în scopuri medicinale de mii de ani. Chiar și în prezent, mulți oameni recurg la ceaiul de mușețel pentru a se relaxa. Din păcate, cercetările privind beneficiile mușețelului sunt puține. Cu toate acestea, unele studii arată că poate ajuta la reducerea anxietății. Mai mult, o analiză din 2019 a indicat că mușețelul poate îmbunătăți calitatea somnului la persoanele care nu se confruntă cu insomnie. Un studiu mai vechi a arătat că inhalarea aburului de mușețel ajută la ameliorarea simptomelor de răceală.

Așadar, substanțele din ceaiul de mușețel s-ar putea să nu amelioreze simptomele specifice răcelii, dar există o șansă ca acestea să vă ajute să vă îmbunătățiți somnul astfel încât să vă recuperați mai repede.

Ceai de echinacea
Unele cercetări arată că echinacea poate reduce probabilitatea de apariție a unei răceli, așa că este un alt tip de ceai pe care ar fi bine să îl beți pe tot parcursul sezonului rece, mai degrabă decât să așteptați până când răciți.

Ceai de ghimbir
Ghimbirul este bogat în gingerol, dar și în alți compuși fenolici precum quercetina și zingerona. A fost folosit în mod tradițional în China și Africa pentru a ameliora simptomele răcelii. Conform sursei citate, consumul de ghimbir ameliorează, de asemenea, greața cauzată de diverse medicamente sau proceduri medicale.

Ceai verde
Ceaiul verde poate fi de ajutor în caz de răceală și gripă. Utilizat și în curele de slăbire, acest tip de ceai conține aminoacizi, proteine, calciu și fier. Amintim faptul că ceaiul verde conține cofeină (circa 30-50 mg/ cană).

Ceai de soc
Unele cercetări arată că fructele de soc pot ameliora simptomele răcelii și gripei. De exemplu, un studiu din anul 2016 a arătat că cei care au călătorit cu avionul și au consumat extract din fructe de soc au avut răceli mai scurte și cu simptome mai ușoare decât cei care au luat un placebo. Aceste beneficii sunt probabil legate de conținutul de antociani și flavonoide al fructelor de soc, care au proprietăți antioxidante și antiinflamatorii.

Ceai de ginseng
Ginsengul este folosit de mii de ani în medicina tradițională chineză pentru a trata diverse afecțiuni, inclusiv cele de natură respiratorie.

Cercetările au avut rezultate mixte în ceea ce privește eficacitatea ginsengului în prevenirea și tratarea răcelilor și gripelor. Câteva studii au arătat că este ineficient, dar alte două au indicat că extractul de ginseng a redus durata, severitatea și frecvența infecțiilor tractului respirator superior și a gripei.

Ceai de guava
Poate că ceaiul de guava nu este primul lucru care îți vine în minte când te gândești la tratarea răcelii, însă merită să-l încerci. Este obținut cu ajutorul frunzelor de guava, care sunt bogate în vitamina C. Frunzele de guava sunt, de asemenea, bogate în antioxidanți, inclusiv flavonoide și quercetină.

Ceai din rădăcină de lemn dulce
Rădăcina de lemn dulce este un alt ingredient care a fost folosit în medicina tradițională chineză timp de secole. Cercetările moderne au arătat că lemnul dulce conține flavonoide și alți compuși care au proprietăți antimicrobiene, antiinflamatorii și antivirale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.