Aghiasma sau anafura. Care este ordinea corectă a acestor daruri bisericești. Cele două se iau în funcție de semnificația lor.

0
311

Aghiasma și anafura sunt două elemente nelipsite din cadrul slujbelor de la biserică. În ciuda faptului că mulți credincioși le cunosc semnificația, puțini sunt cei care știu care este ordinea corectă.

Care este ordinea corectă: anafura sau aghiasmă
Slujbele de la biserică reprezintă pentru credincioși ocazia de a se conecta cu divinitatea. Cei care au luat parte la multe slujbe, sigur au observat faptul că aghiasma și anafura sunt nelipsite.

Acum, de Bobotează, credincioșii care vor merge la biserică vor primi aghiasmă și anafură. Aghiasma este, de fapt, apa sfântă, iar anafura este pâinea sfântă. Ambele sunt daruri pe care credincioșii la primesc la biserică, iar consumul lor se face potrivit unei ordini bine stabilite.

Potrivit preoților, aghiasma și anafura se consumă într-o anumită ordine. Prima pe listă este aghiasma, deoarece este privită ca un element purificator. Tradiția religioasă spune că aceasta este cea care pregătește corpul pentru rugăciune.

Anafura este cea care se consumă imediat după aghiasma. Aceasta este privită ca un liant care asigură comuniunea dintre credincioși și divinitate. Tocmai de aceea, ordinea corectă este aghiasmă și mai apoi anafură.

Care este semnificația celor două daruri bisericești
Ordinea celor două elemente esențiale în tradiția bisericească este data de simbolistica lor. Atât aghiasma, cât și anafura îl pregătesc pe credincios pentru comuniunea spirituală și pentru hrana divină care îl apropie de Dumnezeu.

Aghiasma a fost mereu privită ca fiind primul pas spre purificare. Se spune că, odată consumată, aceasta ajută la curățarea trupului și sufletului credincioșilor.

Aghiasma are putere în orice zi, însă, de Bobotează, aceasta este primită de către credincioși ca un semn de protecție. Aghiasma se consumă ca atare, dar poate fi folosită și pentru a binecuvânta casa sau alte spații.

Potrivit regulilor bisericești, este important ca aghiasma să se bea pe stomacul gol, înainte de orice altceva. Se spune că doar așa trupul și sufletul se pregătesc pentru comuniunea spirituală cu Dumnezeu.

Conform ordinii bisericești, după aghiasmă trebuie să se ia anafură. Aceasta simbolizează trupul lui Iisus Hristos, iar consumul ei reprezintă recunoștința față de darurile sfinte.